mandag den 5. maj 2014

Alene hjemme

Så blev det mandag og jeg har været "alene" hjemme i 6 lange dage nu. Og jeg må endnu en gang konstatere at jeg IKKE egner mig som hjemmegående husmor. Jeg har ganske enkelt brug for at være mig selv ind i mellem og en weekend uden særlige aftaler med 3 børn der helst skal helt ud af lejligheden for ikke at sidde klistret foran hver sin skærm eller keeeeede sig er lidt af en udfordring. Men det lykkedes nu OK. Vi aftalte at tage på Statens Museum for Kunst lørdag (hvor min søster heldigvis gerne ville med - selvom hun vist havde glædet sig til at lave ingenting). Det er faktisk et fantastisk museum for børn, selvom jeg nåede at blive mæt af moderne kunst efter at slutte af med at se "det skjulte maleri" - et overmalet kæmpe vægmaleri, der nu er en installation i sig selv, fordi det jo sidder lige derinde bag det hvide maling (?????). Men det var sjovt at spille "triolektisk bordfodbold" (?????):

og slappe af på gynger, der ikke kunne gynge (?????)

Når så moster yderligere insisterer på at se på Monet åkande billeder og kommer til at love is, hvis ikke de er der, og de så rent faktisk IKKE er der, og vi derfor er nødt til at spise is i på FroYo i Fiolstræde, ja så blev det egentlig en ganske god lørdag :-)

Aftenen bød på Jack Black film til stor fornøjelse for Ulrik, der er blevet fan, efter at have set en computerspils forfilm med netop Jack Black der finder gamle støvede rock plader frem. Jeg nåede endda at piske de stakkels unger ud i den friske luft endnu en gang inden filmen for at prøve Luca´s nyerhvervede frisbee på stranden. Hold op den kunne flyve langt og der blev løbet igennem.

Søndag bød på morgenbrød fra Meyers bageri - det brød smager jo så godt, at jeg næsten ikke kan forstå det, en lang gåtur med Ulrik og Teresa mens Luca var til børnefødselsdag, og en blandet omgang "tvangsbrusebade af hygiejniske årsager", lusekæmning, hårklipning, pizzabagning og barselsgave syning (jeg synes selv bukserne her til baby og storesøster er blevet ret så fine. De er endda foret med grøn silke fra Myanmar, og jeg håber sådan at jeg har ramt størrelserne helt rigtigt):

I dag (mandag) havde jeg glædet mig til at sende ungerne i skole, men vi har alle snottet og hostet en del de seneste dage og Luca fik charmet sig til at være hjemme. Så han har speedsnakket herhjemme mens jeg gjorde komfuret vi-skal-snart-sætte-lejlighed-til-salg-rent. Han har speedsnakket nede i fitness centeret:

og speedsnakket på cafe Hovedtelegrafen hvor jeg forsøgte at føre en samtale med den meget gravide kone til min nevø (der er vist ikke nogen officiel betegnelse for den slags familie relation). Jeg kan mærke at han er meget træt (host host) og virkeligt trænger til at komme meget tidligt i seng i aften. Især fordi det ydermere er lykkedes for ham at lave en fungerende bue ud af en pind fra vestamager naturcenter der kan fyre grillspyds pile af med imponerende træfsikkerhed, så vores flyttekasser med ting til loppemarked nu er fuldstændigt gennemhullede.

Ingen kommentarer: